- Drammen: Slått sammen og forenklet linjer, økt frekvens på bystamlinjene
- Fredrikstad/Sarpsborg: Pendellinjer, nye knutepunkter, økt frekvens på stamlinjene
- Kristiansand, Vågsbygd: Lagt om busslinjene fra høy flatedekning til enklere pendelrutesystem, økt frekvens på flere linjer
- Haugesund: Økt frekvens på linjer med høyt belegg og reduksjon av tilbud på lite brukte linjer, lavere takst
- Bodø: Forenkling av rutestruktur, pendellinjer, gateterminal, økt frekvens, markedsføring, bompenger
- Hamar: Forenkling av rutestruktur, forlenging av bussruter for å nå pendlere, økt frekvens, forlenging av driftsdøgn, markedsføring
- Mo i Rana: Forenkling av rutestruktur, pendellinjer, økte frekvenser, gateterminal, redusert tilbud i områder med lav bruk
- Hønefoss: Omlegging av bylinjer fra et tilbud med lav frekvens og høy flatedekning, til et mer høyfrekvent bybusstilbud med færre pendellinjer
- Kongsvinger: Forenkling fra fire linjer til to pendellinjer, økt frekvens, korrespondanse mot tog
- Levanger: Reduserte takster og kampanje
- Tønsberg - Larvik: Ny ekspressbusslinje
- Bergen: Åpning av bybanen, høyere frekvens på stambusslinjene, omlegging av systemet, høyere bompenger
- Oslo: Forbud mot elbil uten passasjer i kollektivfelt i rushtimene
- Trondheim: To av fire kjørefelt omgjort til gjennomgående kollektivfelt
Du er her
- > Byutvikling og bytransport
- > Database for kollektivtiltak
- > Faktaark - effekter av tiltak for kollektivtrafikk